Bra tjänst för eventhantering

Nu har jag testat något nytt igen, som jag måste tipsa er om. Det är en sida som heter www.magnetevents.se som tillhandahåller ett väldigt flexibelt och enkelt eventverktyg som passar för både stora som små evenemang. Det kan exempelvis användas när farmor fyller 70 år, när ungarna ska på idrottsläger, när man arrangerar en konsert eller föreläsning.

Vad utmärker verktyget?

Har testat och det går att göra den riktigt snygg! Det är en mall, men mycket går att ändra när det gäller färger och bildelement, så är man ett företag kan man anpassa den till sin grafiska profil.

  • Gränssnittet är väldigt användarvänligt, det är enkelt att stoppa in filmer, bilder och ljud om man vill.
  • Sidan är dessutom responsiv – den ser alltså bra ut oavsett mobiltelefon, läsplatta eller stationär dator.
  • Den är dessutom anpassad för tre språk – svenska, finska och engelska.
  • Du kan checka av besökarna på gästlistan från verktyget eller via en app ”Magnet Check-in” som scannar av QR-koder eller streckkoder från deltagarnas biljetter.
  • I admindelen ser du vilka som anmält sig, antal reserverade platser, vilka som avbokat eller checkat-in och kan ta ut deltagarlistor.

Vad kostar det?

Prissättningen är anpassad efter antalet deltagare och storleken på eventet. Det bästa är att verktyget är helt gratis upp till 300 deltagare och att man får fri support. Sedan funkar prissättningen så att man betalar för varje deltagare. Priset landar på mellan fyra tusen och tio tusen för 500-6000 deltagare. Om du vill koppla på en betallösning som till exempel Payex, Paypal eller Visa går det också bra. De tar också ut en liten avgift såklart.

Du väljer alltså vilket paket du tror att du behöver baserat på uppskattat antal besökare. Om du inte säljer alla biljetter som du har beställt kan du spara dem till ditt nästa event.

Det kostar inget att testa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *